Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Цей процес триватиме й надалі: наприклад, за оцінкою Tractica (компанії, що займається ринковими дослідженнями), до 2025 року глобальний ринок штучного інтелекту сягне позначки у $118 млрд. А фахівці Gartner підрахували, що 37% організацій уже впровадили ШІ в тій чи іншій формі. Кількість компаній, які використовують штучний інтелект, зросла на 270% за останні чотири роки. Servion Global Solutions вважає, що до 2025 року 95% взаємодії з клієнтами буде забезпечуватися силами ШІ. У яких сферах штучний інтелект застосовується зараз найактивніше? По-перше, в електронній комерції. Інструменти ШІ допомагають формувати персоналізовані пропозиції залежно від історії переглядів та уподобань, а це покращує стосунки з клієнтами та підвищує їхню лояльність до бренда. Віртуальні помічники та чат-боти полегшують процес покупки в інтернеті. Чимало з них вже можуть розмовляти (і це доволі схоже на людину) та взаємодіяти з клієнтами у режимі реального часу. Незабаром уся клієнтська підтримка на amazon.com буде виконуватися чат-ботами. Штучний інтелект допомагає аналізувати шахрайські схеми та попереджати крадіжки грошей з кредитних карток. Крім того, інструменти ШІ вже застосовують для того, щоб виявляти підроблені відгуки на товари. По-друге, штучний інтелект набуває значного поширення у сфері навігації. Наприклад, вже зараз ШІ активно використовують Uber та чимало логістичних компаній, щоб підвищувати операційну ефективність, аналізувати трафік та оптимізувати маршрути. Звичайно, не можна оминути застосування ШІ у робототехніці. Сьогодні роботи хоча й не мають інтелекту, наближеного до людського, але здатні виконувати безліч різноманітних завдань та до певної міри «думати». Вони збирають машини на заводах Tesla, вчать японських студентів англійської мови, переносять вантажі у лікарнях, на фабриках та складах, прибирають в офісах та чистять велике обладнання тощо. А у майбутньому робитимуть ще багато іншого.
Кількість компаній, які використовують штучний інтелект, зросла на 270% за останні чотири роки
Штучний інтелект допомагає наймати працівників «наосліп». Використовуючи програмне забезпечення для машинного навчання, можна аналізувати резюме кандидатів, базуючись на конкретних параметрах. Ще ніколи штучний інтелект не був таким наближеним до ролі друга, як сьогодні. Компанія Emotech створила Olly – керованого голосом помічника, подібного до Amazon Alexa або Google Home. Проте він має велику відмінність: Olly володіє особистістю, яка еволюціонує. Алгоритми машинного навчання, закладені в основу ШІ, поступово вчать робота ставати більш схожим на свого власника. Технологія, придумана Emotech, здатна зрозуміти міміку користувача, його інтонації та мовленнєві шаблони, і спиратися на це у розмовах. Якщо людина втомилась і поклала голову, Olly запитає, чи важкий день вона мала, і запропонує ввімкнути улюблену музику. Також робот може рухатися: він повертається до власника, коли очікує відповіді. Останні півтора роки продемонстрували, наскільки перспективним є використання ШІ в медицині. Ба більше, штучний інтелект фактично змінив цю сферу, вдосконаливши майже кожен її аспект. Роботизовані хірургічні втручання, захист даних пацієнтів від кіберзлочинців, рання діагностика завдяки аналізу великих даних, - ось лише декілька прикладів. А ще є віртуальні асистенти, що використовують штучний інтелект і допомагають уникати зайвих візитів до лікаря (чим економлять 20% часу медсестер); ШІ, який оптимізує робочі графіки лікарів, і багато іншого. Скажімо, компанія Atomwise використовує штучний інтелект та глибоке навчання для полегшення процесу створення нових ліків. Її алгоритми можуть аналізувати тисячі білкових структур та мільйони варіантів сполук, передбачати зв'язування малих молекул із білками. За день ШІ переглядає 10-20 млн сполук, одночасно визначаючи характеристики пацієнтів, які можуть знадобитися для клінічних випробувань. Зрештою, Atomwise сутєво прискорює роботу хіміків. Зараз цей ШІ використовується для вирішення деяких найактуальніших медичних проблем сьогодення, зокрема Еболи та розсіяного склерозу.
Сьогодні роботи збирають машини на заводах Tesla, вчать японських студентів англійської мови, переносять вантажі у лікарнях, на фабриках та складах, прибирають в офісах та чистять велике обладнання
Поміж інших популярних напрямів застосування штучного інтелекту – аграрний бізнес (наприклад, для визначення дефіциту поживних речовин у ґрунті, виявлення бур’яну тощо), автомобільна сфера (самокеровані машини), соціальні медіа, комп’ютерні ігри, маркетинг тощо. Дуже перспективною технологією зараз вважають так званий комп’ютерний зір (Computer Vision). Оскільки обсяги візуальних даних в останні роки сильно зростали, накопичилося вдосталь інформації для тестування й використання цієї технології. Очікується, що цей ринок сягне $28 млрд до 2030 року. Програмне забезпечення для комп’ютерного зору є дуже ефективним для моніторингу публічних просторів (воно збирає дані за допомогою датчиків та камер). В епоху пандемії його можна застосовувати, зокрема, для відстеження соціального дистанціювання. А вже зараз комп’ютерний зір допомагає аграрним та іншим компаніям. Вочевидь, штучний інтелект сьогодні допомагає радикально змінювати безліч сфер нашої діяльності, вирішувати складні проблеми. А чи стане він суто благом для людства, чи принесе й чимало проблем – покаже час. За матеріалами simplilearn.com, compunneldigital.com, builtin.com