Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] По закінченню року завжди цікаво подивитись – чи справдились передбачення, які робили фахівці з прогнозування трендів. Trendwatching.com провів подібний аналіз – і ми пропонуємо нашим читачам ознайомитись з його результатами. 1. Новий погляд на статус. Передбачалось, що у 2016-му клієнти стикнуться з необхідністю пройти «тест на статус» - тобто довести бізнесу, що вони достатньо освічені, креативні, мають достатньо добрий смак тощо, аби користуватись певним брендом. Насправді ж ця тенденція виявилась навіть сильнішою, ніж очікувалось. Різноманітний досвід стає все більш доступним, тому бренди намагаються створювати штучний дефіцит, перевіряючи «серйозність намірів» своїх клієнтів. Звичною здається така стратегія: залучати якомога більше клієнтів у всіх можливих соціальних каналах, не відмовляти жодному. Проте все більше бізнесів йдуть наперекір цій традиції. Наприклад, у 2016 році американська компанія Everlane створила акаунт в Instagram, присвячений своїй новій лінійці взуття. А доступ до цього аканту зробила обмеженим – лише 100 бажаючих на день могли підписатись на нього. Ті, кому це вдалось, отримували можливість дізнаватись про новинки і купувати їх раніше, ніж решта цільової аудиторії. «Тестувати» своїх клієнтів можна не лише на лояльність бренду, але й на їхні цінності. Саме це зробила компанія Adidas у червні 2016-го. У співпраці з неприбутковою організацією Parley for the Oceans вона випустила лімітовану партію кросівок (усього 50 пар), виготовлених з переробленого пластику. Отримати таке ексклюзивне взуття можна було, лише пообіцявши перестати купувати й використовувати одноразові пластикові товари. Експерти Trendwatching.com радять: якщо статус є важливим елементом вашого бренду, то варто поміркувати, як зробити свій продукт менш доступним для будь-кого. Але варто пам‘ятати, що ця тенденція – не про підвищення цін чи лімітовані партії, а про те, щоб дати клієнтам платформу для самоствердження.
Бренди сьогодні намагаються створювати штучний дефіцит, перевіряючи «серйозність намірів» своїх клієнтів
2. Канали і контекст. Прогноз виглядав наступним чином: «замість того, щоб думати про технологічні можливості чергової платформи, варто поставити на перше місце потреби та бажання споживачів. Актуальне рівняння, яке треба розв‘язати компаніям у 2016 році, виглядає так: інноваційні канали + контекст = правильне місце + правильний час.» Реальність підтвердила: якщо робити ставку на конкретний канал комунікації з клієнтами, можна не вгадати. Наприклад, у 2016 році чатботи, про які так багато говорили, поступилися новому поколінню голосових інтерфейсів. Вихід для компаній – не намагатися скористатись усіма найсучаснішими платформами, а запитати себе: де можна знайти своїх клієнтів? Організація Water Aid відповіла на це запитання – і розмістила спеціальні шафки у басейнах Лондона. Зазвичай у такі шафки потрібно вставити монету в 1 фунт, щоб залишити у них свої речі. Після того, як людина поплаває, вона відкриває шафку – і бачить відео, у якому її інформують про те, що кожної хвилини у країнах третього світу від брудної води гине одна дитина. Після цього, якщо ви захочете, то можете пожертвувати свою монету Water Aid. У 2016 році 57% опитаних британців сказали, що готові до автоматичних покупок, які за них робитимуть підключені до інтернету девайси. Цю ж тенденцію демонструє стрімке поширення кнопок Dash Button від Amazon, на які можна просто натиснути – і поповнення засобів для прання чи інших товарів буде відправлене до вас. У серпні 2016-го Amazon повідомила, що її привілейовані користувачі стали робити замовлення за допомогою Dash Button у п‘ять разів частіше, ніж минулого року. Того ж місяця сервіс з‘явився у Німеччині, Австрії та Великобританії. І за його допомогою клієнти стали купувати товари деяких брендів частіше, аніж через сайт Amazon. 3. Внутрішня підтримка. Фахівці писали: «У 2016 році виграшною стратегію може стати наступна: компанія піклується про своїх працівників, дозволяючи клієнтам це побачити. Людям не все одно, як організація ставиться до свого персоналу.»
Компаніям варто не намагатися скористатись усіма найсучаснішими платформами, а запитати себе: де можна знайти своїх клієнтів?
Дійсно, чимало компаній минулого року стали працювати над покращенням внутрішньої культури - і намагатись вплинути на суспільну думку про неї. Також з‘явилось чимало нових організацій, які позиціонують себе як більш етичних за існуючих гравців. Наприклад, сервіс Juno, який запустився у травні 2016 року в Нью-Йорку, називає себе альтернативою Uber. Його засновник Талмон Марко каже: половина акцій згодом буде розподілятись між лояльними водіями, щоб показати їм, наскільки велика їхня участь у створенні цінності для споживача. У липні 2016 року стало відомо, що в одному кафе Starbucks у Куала-Лумпурі працюватимуть 10 глухих барменів (і лише троє з персоналу можуть чути). Замовлення клієнти роблять на спеціальному екрані, а коли воно виконано – на табло з‘являється відповідний номер. Ще один цікавий приклад – південно-корейська компанія LG Uplus. Ця країна відома завдяки надзвичайно довгим робочих дням працівників. Проте LG Uplus вирішила піти наперекір традиції та у вересні 2016-го голосила про введення гнучкого графіку. Семигодинний робочий день може початись у проміжку з 7 до 10-30 години ранку. Також працівники можуть залишати своє місце на годину раніше кожну другу та третю середу. А робоче спілкування за допомогою месенджерів після 22-00 забороняється. Звичайно, розвиток цього тренду дуже залежить від умов, які існують на ринку тієї чи іншої країни. Проте головне – це те, що компанії вже розуміють: лояльний працівник – це необхідна умова для задоволення потреб клієнта. За матеріалами Trendwatching.com Ілюстрація: Trendwatching.com